2021 Menu

Følg Kongen 11

Uge 41, 2021
af Rick Joyner

I evangelierne er der en historie om en syg mand, hvis venner bragte ham til Jesus på en seng. På grund af mængden kunne de ikke komme i nærheden af Jesus, så de klatrede op på taget, rev et hul i det og sænkede ham ned foran Jesus. Herren blev rørt af deres tro og helbredte ham. Læren her er troen er ihærdig.

Sådan tro bevæger Gud. Intet er mere krsftfuldt, end at Gud bliver rørt til at hjælpe os. I Hebr. 6:12 får vi besked på at „efterligne dem, der gennem tro og tålmodighed arver løfterne. De største mirakler kræver ofte den største tro og den største tålmodighed. Tro og tålmodighed hænger sammen, fordi tålmodighed er en demonstration af sand tro.

Vi ser dette demonstreret hos Abraham, "troens fader", der allerede var for gammel til at få børn, da Gud kaldte ham. Herefter lod Herren ham vente yderligere tyve år på at løftet blev opfyldt. Vi får at vide, at Abraham ikke blev svag i troen, mens han ventede, men ”i håb mod håb troede han” (se Rom 4:18). Der er en tynd grænse mellem tro og formodning, men et kendetegn ved sand tro er, at den vokser sig stærkere med tiden, ikke svagere. Formodning på den anden side, sætter ofte et tidspunkt for et forventet resultat, og når det ikke kommer inden for den tid, falmer det.

Sidste år havde jeg et ekstraordinært møde med Herren, der varede tre dage. Et formål med dette møde var, at jeg skulle se graden af min utålmodighed, fremdrift og stædighed. Mange gange har disse fået mig til at savne noget Gud havde for mig eller ville have mig til at gøre. Jeg var chokeret over at høre, hvor mange gange jeg havde savnet Guds hensigter, muligheder eller opgaver for mit liv. Så mange guddommelige forbindelser, jeg havde brug for, og mirakler, jeg ville have set. Jeg fik også at vide, at jeg ikke kunne blive betroet den myndighed, som Herren ønskede at give mig, før jeg behandlede disse tre store fæstninger.

Da jeg sammenlignede mig selv med andre, troede jeg, at jeg havde det bedre selv med disse fejl, og det kan jeg godt have været, men jeg er ikke standarden. Apostelen Paulus skrev, at vi er uden forståelse, når vi sammenligner os med andre (se 2 Kor. 10:12).

Jeg bad Herren om at hjælpe mig med disse problemer, og Han har i høj grad været trofast. Disciplin til at vokse i tålmodighed har været en daglig lektion. Jeg fløj for nylig mit fly til Dallas, TX, derefter til Golf Kysten, derefter hjem og havde modvind på alle tre flyvninger! Jeg har fløjet fly i halvtreds år, og jeg kan kun huske en anden flyvning, da jeg havde modvind i begge retninger, men aldrig på tre på hinanden følgende flyvninger i træk. Det er så sjældent for mig, at jeg fortæller folk, der kører i bilen med mig, at forvente trafikpropper eller noget der opholder os .

Jeg blev forfærdet, da jeg vist, hvor mange gange jeg forpassede Herrens vilje eller forpassede noget stort fra Ham på grund af min utålmodighed. Jeg blev også vist, at i de tider, vi tage del i, ikke at tålmodigt blive i Ham og i denne Åndens frugt kunne betyde liv eller død.

Hvis du også konstant er besat af forhindringer og ting, der tvinger dig til at bremse, i stedet for at forbande djævelen, vil du måske finde ud af, hvem der virkelig står bag dette og omfavne disciplinen. Husk, Han disciplinerer dem, Han elsker (se Hebr 12:6). Spild ikke dine prøvelser, især dem, der udfordrer din tålmodighed.

Ugens Ord 42
OP